انتخابات ترشیز بزرگ

بایگانی
  • ۰
  • ۰

نماینده مردم شریف کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ با تأکید بر لزوم استفاده از دانشجویان به عنوان بزرگترین سرمایه انسانی کشور، گفت: با کادرسازی و مدیریت جهادی اقتصاد مقاومتی معنا پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد اسماعیل‌نیا در نطق میان دستور در صحن علنی امروز (دوشنبه) مجلس با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدرس و روز مجلس از مسئولان برگزاری این مراسم در کاشمر قدردانی کرد.

وی با تبریک روز دانشجو به دانشجویان به عنوان بزرگترین سرمایه کشور ابراز امیدواری کرد که با درک نیروی انسانی قدر دانشجویان را بیشتر دانسته و شاهد تربیت دانشجویان فرهیخته به عنوان حلقه اتصال بین علم، صنعت و کشاورزی باشیم و دانشجویان نیز قدر فرصت و زمان را بدانند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تأکید بر این که با درک قابلیت نیروی انسانی و استفاده از ایده‌ها می‌توان چندین برابر نفت و گاز برای کشور درآمدزایی کرد، گفت: بزرگترین سرمایه ما نیروی انسانی به خصوص جوانان هستند که می‌توان از ایده‌های آنها برای درآمدزایی استفاده کرد.

وی افزود: اگر به قابلیت‌هایمان برگردیم و مدیریت جهادی داشته باشیم اقتصاد مقاومتی معنا می‌شود و دانشجویان و فرهیختگان می‌توانند تأثیرات چند برابری درآمدی برای کشور داشته باشند.

اسماعیل‌نیا همچنین با قدردانی از مقام معظم رهبری برای دومین نامه به جوانان اروپایی، گفت: پیام رهبر به جوانان غربی آنها را از بن‌بست نجات داد و ناامیدی را به امید تبدیل کرد پیامی که تأثیرات بسیار عمیقی را به جای خواهد گذاشت.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم تقویت جایگاه معلمان، گفت: برای دستیابی به رشد و توسعه باید توجه ویژه به معلمان داشته باشیم و قول‌ها را عملی کنیم.

اسماعیل‌نیا همچنین بر ساماندهی بیمه روستائیان و حل این مشکل تأکید کرد و با ارائه پیشنهاداتی در بودجه 95 گفت: باید تمامی تلاش‌ها در جهت قطع وابستگی بودجه به نفت صورت گیرد که این با خلاقیت، نوآوری و برنامه‌ریزی شدنی است.

وی حمایت از ورزش و جوانان، گردشگری و حوزه سلامت و توجه به تولید و زیرساخت‌ها را به عنوان موارد مهم در بودجه برشمرد و گفت: باید موضوع فولاد و معدن و تقویت حوزه‌های علمی و پژوهشی در بودجه مورد توجه قرار گیرد به گونه‌ای که اگر درصدی از درآمدهای نفتی به آموزش، تحقیقات، پژوهش و جوانان اختصاص یابد آنها می‌توانند چند برابر درآمد را برای کشور به دست آورند.

به گفته اسماعیل‌نیا، در دوره پسابرجام نیز باید تقویت دیپلماسی اقتصادی و به دنبال آن تقویت تجارت جهانی مورد تأکید قرار گیرد. نماینده مردم کاشمر در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش از وزیر نفت برای دستور اختصاص 140 میلیارد جهت تقویت گاز مشهد به کاشمر قدردانی کرد و گفت که باید هرچه سریع‌تر اقدامات عملی صورت گیرد چون در چنین سرمایی قطعی و نبود گاز مردم را با مشکلات بسیاری مواجه می‌کند.

وی با انتقاد از قطع یارانه افراد مستضعف به جای یارانه افراد دهک‌های بالا به موضوع لزوم اصلاح برخورد با کشاورزان در حوزه آب اشاره و اظهار کرد: کشاورزان با تشکل‌های خود می‌توانند مشکلات مردم را حل کنند. در همین زمینه لازم است وزارت جهاد کشاورزی قول‌های داده شده به کشاورزان را عملیاتی کند.

دکتر اسماعیل‌نیا در پایان گفت که با تغییر الگوی کشت و سهمیه‌بندی قطعاً دیگر شاهد اتفاقاتی از جنس از بین بردن بیش از هزار تن سیب‌زمینی نخواهیم بود./

  • ۹۴/۱۰/۱۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی